“Data and Analytics Programs Will Become Mission-Critical for all Businesses”, gaf Gartner al aan, terwijl Forrester stelt dat “Your Business Is Only As Fast As Your Data”. Data wordt door succesvolle bedrijven meer dan ooit beschouwd als een strategische asset, een noodzaak om het tijdperk van digitale transformatie te overleven.Tijdig de beschikking hebben over de juiste hoogwaardige data laat je eerder en beter voorspellen wat de markt gaat doen; te begrijpen waar een klant op een specifiek moment behoefte aan heeft; in te schatten waar preventieve acties nodig zijn in de operatie, om zo kosten te beperken en kwaliteit van producten en dienstverlening te verhogen. Data vertegenwoordigt waarde, zoals alle assets. De waarde van data hangt af van de kwaliteit en bruikbaarheid. De “data value chain” plaatst data en gerelateerde acties in perspectief en wel in volgorde van toenemende waarde. Het toont waar de huidige data assets zich bevinden en hoe de waarde verhoogd kan worden. Op die wijze kan een investeringsbeslissing ondersteund worden, en de voordelen van hoogwaardige data beter benut worden.
Vergroot de waarde van uw data (Data Value Chain)
5 juli 2019